.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

20 Eylül 2019

4 yeni rota Doğankaya / Trabzon

Gürcistan dönüşü yol üzeri olan Trabzon'a uğramadan tabi ki olmazdı ... Dicle' yi hava alanına bırakıp 3 erkek daha çok kaya peşinde Trabzon 'dayız...

Bölgenin gelişimine kendilerini adamış Tedak derneğinden Zeynep hanım ile buluşup bolt ve matkap tedarik ettikten sonra bölgeye en yakın konaklama imkanı olan Düzköy'e ...

İlk gün; önce bölgeyi ve kaya yapısını tanımak için birkaç rota tırmandım, buna bölgedeki zor rotalardan biri olan pek temizlenmemiş ve daha önce çıkılıp çıkılmadığı belli olmayan Kaçkar 7c+ rotası da dahil, Ali 'de 3. denemesinde rotayı tırmandı.
Ali, Kaçkar 7c+
Bugün 2 yeni spor rota açacak zamanı buldum, bunlardan ilki doğankaya sektörün en sağına denk geliyor:
Haçapuri (VI-) 6 bolt 14 metre 

ikincisi ise ; bandın üzerine çıkış için kullanılan geçit denilen yerin hemen sağında, yakınlarında başka rota yok, bu rotayı aşağıdan yukarı açtım tabi ki karadeniz'e özgü sisin içinde ;)



Pulera (VII+) 10 bolt 23 metre 
sol: Pulera -sağ: 33 Ekran

İkinci gün; dünkü rotanın (Pulera) sağında negatif ama dev tutamaklardan oluşan kısa bir hattı dünden gözüme kestirmiştim, bu hatta istasyon çakıp bolt yerlerini işaretleyerek Arda 'ya bıraktım, Arda büyük bir özenle rotayı temizleyip boltları çakınca kısa ,eğlenceli yeni hat ortaya çıktı ...
33 Ekran (VI+) 5 bolt 12 metre -Arda/Zorbey

Ve asıl proje ... dün bölgeyi gezerken gözüme takılan efsane çatlağa tüm cesaretimi toplayıp girdim , gerçekten görüntüsü tırmanışından çok daha korkutucu ama yinede bir yerde beni korkutmayı başardı ve oturdum... biraz temizlik ve çözüm sonrası devam edip rotayı bitirdim . 2. denemede sorunsuz ilk çıkışını gerçekleştirdim :)
Gurgula (VIII-/VIII) geleneksel 30 metre (istasyon çift bolt)


ek olarak söylemek istediğim tek bir şey var o da ; bölgenin hayatımda gördüğüm en güzel kolay rotalara sahip olması 6-7 dereceler o kadar güzel ki hepsini tırmanmak istiyorsunuz... Pamuk gibi tutamaklar ve serin , mistik bir hava ... yaz sezonu için mutlaka uğranması gereken yerlerden ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder