.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

20 Eylül 2019

2 yeni rota Chiatura /Gürcistan

Yozgat, Erzincan, Erzurum 'da tırmanıp Tiflis 'te gerçek turizm ile geçen güzel günlerden sonra ülkenin şu an için tırmanış merkezi olan Chiatura 'dayız.
Arda, sector Canion


Bölge hakkında bilgi edinmek biraz zor , climbinggeorgia yazarak internette biraz araştırıp bilgi edinebilirsiniz... Buradan Guga yada Temo 'ya ulaşabilirsiniz, şu an için ülkede en çok rota açıp bölge geliştirmekle ilgilenen kişiler...

Chiatura etrafında bazı sektörler var ancak biz Guga 'nın da kamping 'inin olduğu "Katshi" ye gitmeye karar verdik ve pişman değiliz...
İlk gün;sektör Canion'da gerçekten efsane bir ortam içerisinde Gürcistan'ın ilk rotalarında tırmanma imkanımız oldu, bu rotalar Sovyetlerin sonlarında yarışma amacı ile açılmış ve açılırken Chipping dediğimiz kayayı delme yöntemi kullanılmış, günümüzde ne kadar bu tür bir şeye meraklı olmasak ta Sovyetlerin sonlarından kalma rotalarda tırmanmak ve bu ortamın içinde olmak büyük bir zevk... küçük bir not dereceler baya sert !!

Ali,sector Canion
Sonraki günler ilk görüşte aşık olduğum Tsunami sektörde geçti. Güzel ,kısa ve sert bir sektör , delikli bir yapısı var. Ülkenin genel seviyesine bağlı olarak sektörde 7b ye varan zorlukta rotalar var ancak birçok zor rota açma imkanı halen bulunuyor , bu olanağı gördüm ve lokallerle konuştuktan sonra kendi matkabım ve boltumla rota açmaya başladım. Guga ile konuştuğumuzda potansiyel hatları onlarında gördüklerini ancak ellerindeki boltları daha çok çıkılabilecek rotalara harcamak istediklerinden pek proje hat açmadıklarını söyledi, bende -hay hay dedim ve işime gelir bir şekilde gerçekten güzel ve sert bir rota açtım...
Ali, sector Tsunami

Aslında 1 rota ile 2 rota açtım ;) Birincisi ; rotanın orijinal versiyonu tabi ki ,ikincisi ise Hame Ha 7a rotasının diz takmasından benim rotamın üzerine bağlantı :) orijinal hat bir hayli zor olsa da Hame Ha versiyonu daha makul oldu ve önce bunu çıkarak en azından bir şeyler yaratmış oldum ...
Hame Of Pir 7c+ ilk çıkış ,6 bolt 12 metre

Ali, deneme... foto:Arda

Orijinal versiyon yorgunlukla ,zorlukla , kanayan parmaklarla ,her gece dayanamayarak içilen meşhur gürcü şaraplarıyla her geçen gün gittikçe zorlaştı ama ülkenin en zor rotalarından birini açıp çıkmadan bırakmak istemiyordum ... üst üste 4. gün tırmanışımda artık her şeyimi vererek rotayı birleştirdim ve sanırım ülkenin en zor 2. rotası oldu ( aynı bölgede sadece 1 8b+ var ,bir alman tırmanıcı tarafından açılmış).  İlk çıkışımda buradaki sert derecelendirmeden ötürü rotaya 8a+ dedim ancak Türkiye'ye dönüp başka rotalar tırmandığımda rotanın aslında 8b olabileceğini fark ettim o yüzden ...
PirOsmani 8a+/b (diyelim...) ilk çıkış
PirOsmani , foto Arda
PirOsmani , foto:Arda
Arda, Ali , Dicle ,ben ...Guga Camping



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder