.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

9 Mart 2015

1.Uluslararası Erzurum Buz Tırmanış Festivali


Bundan 5 yıl önce hayal bile edemeyeceğimiz bir faaliyet için 21-26 Ocak 'ta Erzurum' daydık .. Türkiye içinde geleceğe gitmek gibi bir şeydi ,bu organizasyonun önemine ayrıca değinmeye çalışacağım ama özellikle Türkiye coğrafyasına duyduğum hayranlığın ve güvenin bir kez daha pekiştiğini kısaca söylemek isterim... Benim gibi daha önce hiç buzda tırmanmamış ,tırmansa bile 3-5 kereyi geçmeyecek onlarca insan böyle bir festivalin varlığı ile hayatlarında uğramayacak oldukları Erzurum da buluştu...

 birçok insanı organizasyon hakkında söylenirken duydum, tabi ki birçok eksik var ama işin aslını kaçırmamak lazım!! geniş bir vizyon ve zamandan- hayattan fedakarlıkla Türkiye'de neredeyse hiç olmayan bir branşı bu kadar hızlı ilerletmek, bizi uluslararası seviyelerle tanıştırmak çok çok emek isteyen işler, elimizi kolumuzu sallayarak Türkiye'de uluslararası bir buz festivaline gidiyoruz (bilmiyorum bir tek ben mi buna bu kadar şaşırıyorum?) ve kaldığımız otel odalarının kapısı kapanmıyor :)) yada otobüs organizasyonlarında aksama var :)) tabi ki her şey çok daha iyi olur ama en basiti-ruhu-tırmanışın temelini unutmayalım...
Serafin








Birçok farklı ülkeden yaklaşık 200 ' e yakın tırmanıcı buradayız.. Her şey yeni olunca insan nereden nasıl başlayacağını bilemiyor :) Uzundere,Cevizli bölgeleri başta olmak üzere birçok yer ve onlarca şelale var...
Cevizli köyünden şelaleler



 ilk gün biraz geç kalıyoruz ,koşa koşa Cevizli'ye gidiyoruz.. bazı anlar her şey denk gelir ve olması gerektiği gibi olur ve mükemmel olur.. tırmanış filan hikaye, Mami ve çocukları izliyorum , insanın özünü ,en basit halini, mutluluğu görüyorum ,onlar yaşıyorlar ben kaçırmamak için sadece izliyorum, zaten bir İzmir'li olarak kızağa oturmayı aklımdan bile geçirmedim :)... her şeyin sonunda Adnan ve Burak Öztaş 'la beraber bir şelalede biraz tırmanıyoruz-oynuyoruz...












Bugünün asıl önemi; Türkiye'de gerçekten devrim niteliğinde olan ve düzgün kullanıldığı taktirde kuşaklar boyu kullanılıp aktarılabilecek bir yer olan: Erzurum Büyükşehir Belediyesi H.EMRAH ÖZBAY DAĞCILIK VE DOĞA SPORLARI EĞİTİM VE UYGULAMA MERKEZİ AÇILIŞI...

2. gün : Faaliyetin UIAA kapsamında olması, Nejat Akıncı'nın kişisel bağlantı ve çabalarıyla buraya gelen çok tecrübeli tırmanıcı-eğitmenlerden eğitim alma şansımız oluyor.. bulunmaz bir fırsat.. bizim gençleri de toparlayıp (Yaşar Üniversitesi) ,gerçekten önemli bir eğitim alıyoruz..
Tüm gün her şeyi deniyoruz,defalarca yapıyoruz-tekrarlıyoruz.. biz ne kadar aldıkça daha fazlası geliyor ki bu uzun zamandır bulamadığım bir şey..


Stanislav, Nejat abi ve Yaşar üniversitesi ile..


Mami mix

Drytool
Rus Şampiyon Stanislav Lobzov , Azerbaycanlı eğitmen Israfil Ashurlı ve UIAA buz komisyonu başkanlığı yapmış Portekizli Carlos Teixeira .


3. gün :sabahın çok erken saatlerinde küçük bir İzmir ekibi oluşturarak (Serhat ve Kubilay ile) , biraz kaybolarak ta olsa eğlenceli bir şelaledeyiz.. Sağ Kroşe WI 3+.




son günümüz Mami'nin Erzurum'daki gizli hayatı ve işleri ile geçiyor :) Erzurum' a geçtiğimiz yaz ilk gelişimden sonra döndüğümde Mami'ye şöyle demiştim - Ben bir tek seni böyle güler güzlü,insan canlısı sanıyordum meğer bütün Erzurum öyleymiş, sende bi numara yokmuş :)) .. gerçekten inanılmaz bir insanı ve kültürü var.. Bu insanlardan biri de Çetin Bayram , verdiğin tüm emekler için eline -yüreğine sağlık.. Teşekkürler..
ve bunların olmasını sağlayan KuzeyDoğu Anadolu Kalkınma Ajansı 'na , vizyon ve destekleri için Erzurum belediyesi ve valiliğe , emeği geçen herkese teşekkürler..











Sanırım bu daha başlangıç .... :)

bakmanızı tavsiye edebileceğim linkler :
http://www.theuiaa.org/news-219-Turkey-hosts-its-first-UIAA-Global-Youth-Summit-ice-climbing-training-camp.html

https://www.youtube.com/watch?v=N2vMMV82Jyc

http://www.milliyet.com.tr/erzurum-da-duzenlenen-uluslararasi-buz-erzurum-yerelhaber-589604/

http://www.planetmountain.com/english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=42469

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder