.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

9 Şubat 2015

"One" IX+ (geleneksel, i.ç.), Bafa Gölü

2003 -2004 yıllarında Mustafa Eren ve İbrahim Güngör'ün keşfettiği bu Türkiye kaya tırmanış zamanının ilerisindeki rota ile  bende tam anlayamayacağım ama unutamayacak kadarda çok etkileneceğim o zamanlarda tanıştım... ve yıllar içinde unutmadım da ,bazen 2 senede bir,bazen 3 senede bir 45 dakikalık o zor yürüyüşü tek başıma yapıp, üstünden inip, hattı temizledim, denedim... ve sonunda 1 gün emniyetçi ile gidebilme şansına eriştim :) Mami ve dostumuz Baha ile güzel bir günde güzel bir enerji ile gittik.. Yukarıdan inip top-rope denedim ,malzeme yerlerine tekrar baktım... 


en zor kilidin girişte ,malzeme yerleştirilemeyen bir yerde ,yerden yaklaşık 3-4 metre yukarıda tek ele yapılan bir atlama olması çok güzel bir mental bariyer ama aşması da bir o kadar güzel :) yer ayarlamaları ve spot işleri ayarlandıktan sonra denemelere başladım.. gerçekten riskli bir atlama ve üzerinde ip,kemer ve malzemeler varken insan ayrı bir rahatsız , bide 3-4 metre yukarıdan dinamik yapıp savrularak yere düşmek istemiyorsun , o yüzden sorun çıkarmadan, iyi odaklanıp atlayıp tutuyorsun ;) ve sonra malzemeler ve diğer kilitler üst üste geliyor... yorucu-uzun bir hat..ama hayatımda tırmandığım en güzel ,en etkileyici,en saf hat.. insanın doğaya olan inancını bir kez daha arttırıyor, böyle bir güzelliğin var olduğunu bilmek ve daha neler olabileceğini düşünmek keşfetme isteğimin sınırsız motivasyonu...


Gerçekten limitlerim de, hayatımın en zor geleneksel rotasını tırmandım ve bildiğim kadarı ile James Pearson 'ın yine Bafa 'da açtığı bir gelenekselden sonra Türkiye'de ki en zor 2. geleneksel rota.. 
"One" IX+ (7c+) geleneksel, ilk çıkış, 17-18 metre
Malzeme olarak ; bir 0.50 friend ve 5 adet 2 ila 5 no arası takoz kullandım ,çatlak çok daha fazlası için müsait ve malzeme yerleri mükemmel. Konumu biraz zor olduğu için daha detaylı ilgilenen arkadaşlarla ayrıca konuşabiliriz...



fotoğraflar:Baha Tavşan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder