.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

24 Nisan 2020

Petzl removable bolt "Pulse"

Öncelikle bir karışıklık olmasın diye şunu belirtmek istiyorum "Pulse" 8 mm olan removable bolt'un adı , "Couer Pulse" ise 12 mm. olanın.
Önce detaya girdikten sonra şimdi istediğimi yazabilirim :) Açıkçası her zaman dediğim gibi ben pek malzeme yorumu yazmayı bilmiyorum ancak beni çok etkileyen malzemeler ile karşılaşınca kendimi tutamıyorum ve paylaşmak istiyorum.
Petzl'ın uzun zamandır Removable bolt yani -takılıp, çıkartılabilen ankraj- üzerinde çalıştığını duyuyorduk, önce 12mm. lik olan Couer Pulse 'u çıkardılar ki bu zaten yeterli idi ama üzerine birde onu 8mm. ye indirdiklerinde efsane oldu :)
Benim öncelikle ve aslında tek kullanım alanım rota açarken olsa da ürünün kullanım yelpazesi bir hayli geniş ; Mağaracılık, iple erişim , arama kurtarma gibi işler için tam aranan malzeme , kısacası şöyle düşünün ; iniş yapıp çalışmak için 2 bolt çakıyorsunuz ve geri çıktığınızda ipinizi, karabinanızı alırken boltunuzuda alıp gidiyorsunuz :)



Ben aslında daha çok bana hitap eden 8mm. lik Pulse hakkında kendi kullanımımı paylaşmak istiyorum .Spor tırmanış rotalarımı büyük çoğunlukla yapıştırma halka boltlar ile açıyorum, bunun için (aşağıdan ya da yukarıdan açarken fark etmez) hattı belirleyip ipi kayaya yanaştırıp tüm bolt deliklerini hazırlayıp sonra tüm boltları yapıştırmanız gerekir , bu iş için birçok hook(kanca) takoz-friend-mengene vb birçok şey kullanırsınız ancak 8mm. lik takılıp çıkartılabilen 4-5 Pulse 'unuz olduğunda ne kadar kolay olabileceğini bir hayal edin ;) Aynı şekilde üst tarafında hiç ağaç , baba ,emniyet imkanı olmayan bir yerden istasyon kurup inmek içinde ...

Sadece 45 gram olan bu boltun uzunluğu 4.5 cm ama 1500 kn çekeri var , 8 lik matkap ucu ile 5cm delik delmeniz yetiyor.

Daha önce başka bir markanın removable bolt'larını kullanıyordum bu boltlar 1/2 inch yani 12.7 mm idi ve friend benzeri esnek bir yapıya sahiplerdi buna nazaran Petzl Pulse 'un çok net artı 3 özelliğini rahatlıkla yazabilirim ;
1) 12.7 matkap ucu bulmak yerine 8mm. uç .
2) 12.7 matkap ucunun kayada açtığı deliği kapatmak yerine 8 mm. lik deliği kapatmak.
3) Esnek ve telli yapının zaman içinde aşınması yerine paslanmaz çelik ankraj !

Kullanımı inanılmaz basit ve sonrasında kalan deliği kapatmak içinde size bir tavsiyem var .

8'lik uç ile kayada kulağın düzgün oturacağı ,düz bir yeri deliyorsunuz. Boltun üzerindeki sarı yere basarak bolt kulakçıklarının çekilmesini sağlıyorsunuz , bu şekilde deliğe yerleştirin , zaten bıraktığınız anda genişleyecektir.

Yerleştirdikten sonra siyah bölümü ok yönünde çevirerek boltu kitliyorsunuz.
Bu kadar ! :) Ekspres ya da karabinanızı takıp kullanıma hazır.
karabina takıp ipimi geçirdiğim foto çekmeyi unutmuşum :/ 



Çıkarmak için ise; önce kendinizi yukarıdaki fotodaki gibi kayaya yakınlaştırıp , siyah bölümü çevirip ,tekrar sarı bölüme basıp çekip çıkartabilirsiniz. Not: verilen yüke bağlı biraz sert basmak gerekebilir.
Deliği kapatmak için ise ; rotayı temizlerken elde edeceğiniz onlarca küçük taş tanesinden bir tanesini seçip...

Hafif bir çekiç darbesi ile deliğe yerleştirebilirsiniz. ;) 
Daha ayrıntılı ve teknik bilgiler hatta bir video için tabi ki ;  Yüksek İşler
Petzl Couer Pulse : https://www.yuksekisler.com/petzl/urun/petzl-coeur-pulse-cikartilabilir-bolt/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder