Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

21 Mart 2016

Adana "Yarışma ve Kaya"

Yıllar sonra tekrar yarışmaya başlamışken Çüdak'ı kaçıramazdım, hem her zaman özel organizasyonlar en iyisi olmuştur hemde Adana'ya sevdiğim insanların yanına ve olağanüstü kaya tırmanış bölgelerine uğramak için mükemmel bir fırsattı... üzerine biletlerimizi biraz da uzatarak doya doya yedik ve tırmandık ;)

Yarışmaya baya hasta bir şekilde Cuma akşamından geldim, Çağlar-Elif'in eve geldiğimde gördümki yanlız değilim :) Çağlar 4-5 gün zatürreden hastanede yatmış ve sabah akşam iğne olmaya devam ediyor, Kömür(köpekleri) kısırlaştırılma ameliyatı olmuş , Uğur Alkan küçük operasyonlar geçirmiş ve yarışmada dikişleri patlamasın diye ducttape ile onları sabitliyor filan... :)) evin durumu bi acaipti...

Çüdak organizasyonu her sene olduğu gibi yoğun bir emek ve sevgi ile hazırlanmış, ellerinden gelenin en iyisini yapıp, her senenin üzerine bir şeyler koyarak daha iyisini tekrar yapmışlar .. ortamın güzelliği, rahatlığı bile yeter.. bunun haricinde tonla ödül ,güzel rotalar, güler yüzlü ekip herşey süperdi .. ellerine sağlık...
Yarışmayı 1 gün içinde bitiren 2 etaptan oluşturmuşlar , bence çok çok mantıklı ve güzel bir tarz. sabahtan başlayıp 6 saat süren eleme turunda 10 kadın -erkek karışık rota vardı, bu rotaları izlemek ,istediğine tırmanmak serbest.. buradan çıkan sonuçlarla final turuna 8 kişi kalıyor.. akşam üzerine yapılan final turunda ise klasik tarz ;1 rota ve teker teker yarışmacılar çıkıyor..

Eleme turundaki 10 rotayı tırmanıp final rotasınıda tırmanarak 1. oldum, uzun yıllardır bu kadar güzel ,hatasız yarışmamıştım, tabiki ortamın güzelliği ve rahatlığının büyük bir etkisi var ama hastalığımı geçirmek için deli gibi yardım eden tüm dostlarımın özellikle her renk hapı yutturan ve herşeyi yedirip içiren Elif ve Çağlar 'ın büyük emeği var ,teşekkür ediyorum tekrar :))

Yarışma sonrası tüm ekip olarak Adana'nın yeni bölgesi Mantarkaya 'ya gittik. Bölgeyi Çağlar Çaylı keşfetmiş ve Süleyman Vardal'ın öncülüğünde ilk rotalar açılmaya başlamış.. bölgenin özelliği 1200 metrede olması ,yani Adana gibi biryerde yazın tırmanılabilecek olması...Kaya bandı dev!! çok elit bir bölge ,pek kolay rota yok ama muhteşem güzel -zor rotalar ,super serin ve çok güzel bir manzaraya sahip , yürüyüşünün kısalığıda cabası ;) tırmanmak için Çağlar la bağlantıya geçin...

Tabi bu boş dev bölgede birçok hat boş durumda ,Adana'da rota açmak bana düşmez tabi ama bir bölgenin ne kadar zor geliştiğini bildiğimden buralara kadar gelmişken bir işe yarıyım bari dedim ve Çağlar la beraber rota açmaya karar verdik . Çarşamba tüm hazırlığımızı yapıpı, Fatma,Çağlar ,ben bölgeye vardık... hızlıca işimize koyulduk bir süre sonra kar yağmaya başladı sonra tipiye çevirdi .)) güzel bir andı, Adana'da kar görmek ve bu sırada rota açmak :)
Çağlar la beraber 1 rota açtık : JackHammer VIII+ 5bolt 11metre, biraz zorlanarakta olsa çıkışını yaptım.

sonra biraz daha sağ tarafta 1 rota daha açtım, çok beğendim ancak soğuk ve rotanın zorluğundan çıkamadım ama yolunuz düşerde çıkmak isterseniz lütfen buyrun ..............   proje 7 bolt 14metre  .
Yukardan ipimizi toplayıp ,biraz manzaraya bakıp hızlıca eve döndük ve Çağlar bir demlik çay içti ..

Adana'nın sonsuz potansiyel sahibi bölgesi Çakıt. Bir günde doya doya burada tırmandık, uzun zamandır Kolonet sektörde tırmanmak istiyordum, önce oraya uğrayıp, istediğimiz tüm hatları çıkınca nedense üşenmeyip birde zeytinliğe yürüyüp biraz da orada tırmandık :) neyse Çakıt a da bu seferlik doyduk en azından ...

Tüm Çüdak ekibine ,emeği geçen herkese teşekkürler.. Kulübüm Arkas'a özel teşekkürler.. yakında umarım tekrar Adana'da tırmanmak üzere...