.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

8 Ocak 2014

Bafa Gölü Bouldering

Bafa'da tırmanarak-yürüyerek-arayarak-yazarak-çizerek-yağmurda bekleyerek-gülerek-sinirlenerek...arkadaşlarla -dostlarla bazen yalnız geçirdiğim 10 yıl... ve bilgisayar başında geçirdiğim 3 yıl sonunda ; Türkiye'nin ilk boulder rehberi "Bafa Gölü Bouldering" hazır !! :) çok uzun bir zaman gerçekten büyük bir özveri ile çalışan güzel insanlara çok teşekkür ediyorum.. bu işler yalnız yapılmıyor...
Umarım bu rehber kitapla beraber Bafa 'nın güzelliklerinin,doğasının-kayasının keyfini daha daha güzel çıkartırsınız.. 

After 10 years climbing and working 3 years in office; Turkey's first boulder guide is just come out !! Bafa Gölü Bouldering is ready !! finally :)) I 'm just so excited to hold it.. thanks to great friends, working a lot for this book...
Guide is 208 pages, 270 boulder and +550 boulder problem,Turkish-English ...
As soon as possible I will write where you can buy and online sale will be ready !!
Hope you enjoy guide and Bafa...




Kitabın grafik tasarımcısı dostum Cem Aktotay 'dan;
Zorbey 2009 yılında “hem bir tırmanıcı hem de grafiker olarak bu işi senin yapmanı istiyorum, beni en iyi sen anlarsın” dediğinde çok gururlanmıştım. Uzunca bir süredir tanıdığım uzaktan soğuk ama tanıdıkça dünya iyisi, dostum Zorbey AKTUYUN’la birşeyler ortaya çıkarmak heyecan vericiydi.

Ön hazırlıklarını tamamladığımızda 2010 yılındaydık. İlk defa ülkemizde bir boulder rehberi çıkartıyorduk ve ben neyi nasıl çizeceğimi gerçekten bilmiyordum. Dünyadaki onlarca örneği inceledik ve pek çok ön çizimden sonra birisinde karar kıldık.

Gerek Zorbey’in tırmanış planlarının yoğunluğu gerekse benim gündüz işlerim yüzünden akşamları buluşup sabahın ilk ışıklarına kadar çekilmiş olan tüm fotoğrafları tek tek elden geçirdik. Tüm rotaları en ince ayrıntısına kadar boulderların üzerine yerleştirdik. Zorbey’in el çizimlerini krokilere dönüştürdük.

2012 yılına kadar Zorbey hala Bafa’dan verilerle geliyor ve yeni eklemeler yapılıyordu. Krokiler düzeltildi, bilinmeyen pekçok rota ismi bulundu ve yerlerine yerleştirildi.

Son bir yılımızı herşeyi bir araya getirip son halini vermeye adadık. Artık ilanlar bile şekillenmeye başlamıştı. İngilizce çeviriler için Ayça ALGÜN devredeydi. Bafa Tarihi, Ulaşım gibi pekçok bilgi toparlanıyor ve fırsat buldukça hızla çalışıyorduk.

“Mustafa'daki önsöz nerede? E ama Killian yazıyı daha göndermedi” derken Zorbey’in “Haritalara İngilizceleri ekleyelim” demesiyle sabahın 4 ünde benim kafamı masaya vuruşlarım birbirine karışmıştı.

Montaj bitti dediğimizde ajansın önünde soda ve sigara partisi yaptık. Hiç unutamayacağım.

Matbaaya göndermek için ön hazırlığı yaptığım gün gözlerim dolmuş. Küçük bir maketini yapmıştım elimde gezdirdim. İsmi “Cep Guide’ı”. Sanki hiç matbaa görmemişim gibi fırsat buldukça gidip baskılara bakıyordum.

Ve nihayet bitti, bugün ilk kez fiziki olarak kendisiyle tanıştık. Bandrol yapıştırdım. Hızımı alamadım bir sürü yapıştırdım. Açtım okudum. Herşey ezberimde ama kitap haline gelince çok çok daha güzel olmuş. Ve anladım ki biz gerçektende zor bir işi başarmışız.

Umarım beğenirsiniz.

Hatalarım varsa şimdiden affola.

Türkiye’nin ilk boulder rehberi olan Bafa Gölü Bouldering’e bir tasarımcı olarak imza atmamı sağlayan Zorbey AKTUYUN’a, kahve, çay ve lezzetli yemek servislerinden dolayı eşim Pınar AKTOTAY’a, yorgunluktan gerildiğimiz anlarda bile ortamı sakinleştiren Ayça ALGÜN’e, durmadan arayıp bizi sıkıştıran ve gaz veren Muammer “Mami” YALÇIN’a, desteğini esirgemeyen Evren KİRAZLI’ya, baskı sırasında tüm kıllatmalarıma rağmen bana sabreden Ankara Matbaası sahibi hocam, abim Adnan ÖZTAŞ’a, arayıp soran, gittiğim her yerde “ne zaman bitecek?” diyerek çalışma azmimi kamçılayan tüm dostlarıma ve emeği geçenlere sonsuz teşekkürler.

Hadi gidin tırmanın…
.



Bafa Gölü Bouldering web sitesi:
http://bafalakebouldering.com/
satış yerleri ve online satış için ....sales points and online sale...

Kitaba ve bana destek veren tüm dostlarıma,sponsorlarıma ,reklam verenlere tek tek özel teşekkürler...

2 yorum: