.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

13 Ocak 2014

2013 " Z-raporu"

Bu sene yılbaşı geldiğinde şunu hissettim; çok tırmanmışım :) yorgunum ... neler yaptığımı kafamda toparlayamadım, tam hatırlayamadım ... gerçekten iyisiyle -kötüsüyle ,uzun- dolu bir yıldı.. tüm yıl içinde neler yaptığımı ,kaç gün tırmandığımı ,kaç rota çıktığımı, nerelere gittiğimi ..vb. şeyleri yıl içinde tuttuğum notlardan yoğun bir araştırma sonucu rapor şeklinde toparladım... kendim içinde bazı soruların yanıtlarını buldum ;)  ...başlıyorum...





"2013"

*Tırmandığım gün sayısı : 218

*Yurt dışı (bölgeler):İtalya (Dolomitler,Arco) Avusturya (Ötztal,Chinesische Mauer, Zillertal)
*Yurt içi (bölgeler) :Kaynaklar,Geyikbayırı,Olympos,Çitdibi, Kaş, Faralya, Dalyan, Bafa, Gökdere, Sarıkaya, Datça, Akyaka, gizli bölge (İzmir),yayınlamadığımız bölge(İzmir), Karakayalar, Kazıklı Ali, Cimbar.
*Tırmandığım spor rota sayısı: 209
bazı önemli olanlar: Power To The People X+ (i.ç.) ,Trebenna X/X+, Flight of Icarus X/X+ (i.ç.) ,King Connection X, Kiss Kiss Bang Bang X-/X (i.ç.), SkyFall X- (i.ç.), Voice of Resistance X- (i.ç.), Asla Ölmeyeceğim X-,Without a Name IX+/X- (flash), Drum&Bass IX+/X- (i.ç.), Transandantal IX+/X- (i.ç.) ,Amadeus IX+/X- (i.ç.) ....
*Açtığım spor rota sayısı : 74
Spor rota açtığım bölgeler : Faralya, Dalyan,yayınlanmamış ve gizli bölgeler (İzmir), Narlıdere, Sarıkaya, Datça,Kaynaklar.
Derece aralığı :IV,X,proje



*Spor rota ilk çıkış sayısı: 63
Derece aralığı: IV- X+

*Tırmandığım çok ip boylu (uzun duvar) rota sayısı: 4
Rotalar ve Yerleri: La via Moto del Sella VIII+,300m. , 9 ip boyu, Dolomitler. (Mami-Alper-ben)
White Crack VII, 300m. , 9ip boyu, Arco (Mami-Alper-ben)
Grödnerführe IX+,180 m. ,7ip boyu, Dolomitler (Mami-ben)
Üç Muz  IX+/X-, 650m. , 13ip boyu, Aladağlar (Evren-ben)




















ayrıntılı yazı için: http://tirmanis.org/kaya-t%C4%B1rman%C4%B1%C5%9F%C4%B1/%C3%A7ok-ip-boylu/dolomitlereizmircikartmasi.html

*Açtığım çok ip boylu (uzun duvar) rota sayısı (geleneksel): 6
Rotalar ve Yerleri: Mazoşist V-,VIII-, 55m, Sivrihisar (Mami-ben)
Mülksüzler VII+,VI,V,V , 130m. Cimbar/Aladağlar (Emre-ben)
Değişim VII+/VIII-,VIII-,VIII,III,V+ , 175m. ,Cimbar/Aladağlar (Evren-ben)
Götsüz Biladerler VI,VII-, VII+/VIII-,V+, 152m. ,Cimbar /Aladağlar (Evren-ben)
Doğal Seleksyon VI+, VIII,VII+,VI+, 130m. , henüz yayınlamadığımız bölge (Mami-ben)
Ünlüler Çeşmesi VII, V-, 62m. , Bafa (Mami-ben)
















*Tırmandığım tek ip boylu geleneksel rota sayısı : 6
Yerleri: Sivrihisar

*Açtığım tek ip boylu geleneksel rota sayısı: 9
Yerleri: Bafa, Sarıkaya, Sivrihisar.

ayrıntılı yazı içinhttp://www.takoz.org/page.aspx?id=21&makid=42

*Tırmandığım boulder sayısı : 40
ilk çıkış sayısı: 25
derece aralığı: 4b-7c
Bazı önemli olanlar: Morfofobi 7c (i.ç.), Sex Machine 7c, Smells Like Sunday 7b+, Sosyofobi 7b (i.ç.)
Yerleri: Bafa, Dalyan












*Tırmandığım free solo sayısı : 3 (V,VII+,V)

ve son olarak belki de hayatımın en önemli işlerinden biri olan , bilgisayar başında 3 yılımızı alan ve sonunda 2013 yılında çıkan "Bafa Gölü Bouldering" rehberi...

Tüm bir yılı-tırmanışları bir sayfada toparlamak-görmekti amacım ..en azından sonraki yıllarla kıyaslayabilmek yada dönüp neler yapmışız arkadaş diyebilmek için iyi olduğunu düşünüyorum...beni destekleyen arkadaşlarıma -dostlarıma ve hayallerime yardımcı olan sponsorlarım The North Face, DağEvi, Toros, Alen' e çok teşekkürler...   bakalım 2014'te neler olacak ...
Herkese sağlıklı-mutlu-sağlam tırmanışlar... kayalarda görüşürüz...


4 yorum:

  1. eline sağlık ne kadar üretken bir yıl geçirmişsin.

    YanıtlaSil
  2. Zorbey selam, Türkiye'deki tırmanışa katkın bence ciddi anlamda çok çok fazla. Bu katkı, rota açmak, tırmanmak, rehber hazırlamak, bilgi paylaşımında bulunmak vb. nin yanı sıra, diğer tırmanıcıların tırmanma şevkinin artmasına destek olmak ve tırmanış motivasyonunu artırmak olarak da beliriyor bence. ellerine ve emeğine sağlık... bol tırmanışlı günlere....

    YanıtlaSil
  3. 2014 yilinda da basarilarinin devamini dilerim Zorbey, sevgiler :)

    YanıtlaSil