.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

22 Şubat 2016

Uzak Zürafa Datça


Bundan tam 3 yıl önce Olivier (Zeytin) ve ailesinin Türkiye'de birçok zaman geçirmesi ve yaptıkları araştırmalar sonunda Türkiye'nin tırmanış geleceğini değiştiren bölgeyi yani Datça'yı buldular ve herşeylerini hatta çocuklarının geleceklerini bile buraya bağladılar...








Bölge şu anda 300 rotaya sahip, birçok master rota açıcının imzası olan 300 rota, 10 metreden 70 metreye varan spor rotalar ve birkaç çok ip boylu rota bunlara dahil...









Yıllarca harcanan emek, baya bi para, mükemmel kalitede rotalar, %90 yapıştırma bolt, birbirinden farklı manzaralara sahip neredeyse 20 ayrı sektör... ve bu daha büyük bir bütünün parçası... daha açılıcak belki binlerce rota ve yaşanacak bir çok hayal var..
bölgenin başlangıcında bulunmak benim için çok özeldi, gelişimine katkıda bulunmak, dev mağaraya çıkıp içindeki ilk rotayı açmak (Can Baba) çok özeldi .. ve geleceğininde bir parçası olucağımı düşünüyorum -umuyorum...





















Sakatlığımdan kalan izleri azaltmak ve tırmanış açlığımı doyurmak için Datça'da 18 gün kaldım ve benim için en güzeli ; kazadan sonra 1 yıl içinde tekrar X'lu birşeyler çıkma hayalimi gerçekleştirdim ,hemde bir kaç kere :) 2 X- ve 2 IX+/X- ile ;) tekrar bu halime dönmemde birçok güzel insanın yardımı var ve tekrar istediğim gibi haraket edebilmek benim için gerçekten bir lütuf...













Hayata bakış açım değişmiş bir şekilde tekrardan istediğim gibi tırmandım,yürüdüm,keşfettim... ama bir Türk olarak kafanda birçok soru ile, kimsenin önem vermediği ve 2 kuruş para ile yaşadığın bir hayatla dev projelere -tutkulara kapılman, işsizlik maaşı yatıyormuş gibi yaşaman çok zor, bu konuda Zeytin in ve Nina'nın ışığı ile bazı yanıtları buldum, bu 18 günde, yeni bir proje edindik,gerçekten asıl istenen ve tam ortasında olan ana bir amaç: QuennLine .... onun için geri dönücez ;)













18 günde 30 spor rota tırmanıp, 2 yeni rota açtım
açtığım rotalar : önceki rotalarımdan biri olan Medusa (IX-) nın üst kısmınıda boltlayarak hattı tamamladım, gerçekten tam bir hat oldu, çıkabilene...
Gorgon (proje) 21 bolt 45 metre.
ikinci rotam Can Baba (VIII-) rotasını Big Mac (8b/b+) rotası ile birleştirerek yeni bir hat oluşturdum: Big Can Baba (proje) 19 bolt 40 metre.
Çıktığım rotalardan bazıları : Momo (IX) ,Testere (IX,onsight), Ne Var (IX+), Respect Datça (IX+), Bread and Roses (IX+) , Hayal (IX+) , Trompe I'oiel (IX+), Magic Room (IX+/X-) , La Francais les Vieux (IX+/X-) , Bafa Bros. (X-), Never Stop Brainstorming (X-)







2 yorum:

  1. üstad emeği geçenlerin ellerine sağlık.tebrikler.ulaşım ve rehber (guıde)hakkında da bilgilendirme yapma şansın varmıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüm rotaların olduğu bir topo'yu Olivier Nicolet 'den edinebilirsiniz, kendisi Datça Hızırşah köyünde oturuyor, facebook tan iletişime geçebilirsiniz..

      Sil