.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

22 Eylül 2013

Narlıdere/Bursa

Tam 8 yıl sonra ancak Narlıdere'ye tekrar gelebildim ..belki de bunda Ömer Kalkanlı'nın olmamasının büyük bir payı vardır ... bölge benim için daha çok Ömer'le özdeşleşmişti..




İzmir'den küçük bir kaçamak yapıp...
 Özgür (Doğan) ile arabaya atlayıp Bursa'ya geldik, Serkan (Ertem) 'ın rehberliği ile 3 gün bölgeye gittik... bıraktığımdan bu yana pek değiştiğini söyleyemem çok az rota açılmış-patikaları otlar sarmış.. açıkçası biraz üzüldüm .. burada yapılabilecek -geliştirilebilecek daha birçok şey var...
Son geldiğimde bölgenin birçok güzel rotasını tırmanmıştım.. Ian Check, Zeki Müren,Keops,Chicago Blues vb.. bu seriden çıkmadığım Truva IX rotasını bu gelişimde onsight tırmandım...

Bölgedeki gelişim sayılabilecek tek gelişim; yeni küçük-verimli bir sektörün oluşması Kalkanlı Sektör.. merakla gidip, küçük ama Marmara bölgesi için ender bulunan mağaranın tüm rotalarını tırmandım...
Ömer'in anısına açılmış bence bölgenin en güzel rotalarından biri sayılabilecek Omar Sharif IX- rotasını onsight çıktıktan sonra Zardanadam IX rotasınıda 2.denemede tırmandım.


Bölgenin 9 yıllık projesi Brad Pitt'e bir deneme yaptım, ancak rotanın gerçekten zor olması ve havanın çok sıcak,rotanın da pozitif eğimli olup çok sürtünme istemesi sonucu pek verimli bir deneme olmadı :((

3. gün ise Kalkanlı Sektörde gözüme kestirdiğim yeni bir hattı boltlamaya başladım. Yere yakın ancak gerçekten çok farklı siyah bir tavan hattı.. tavan kısa ancak yere eğimli oluşu gerçekten çok farklı engramlar gerektiriyor.. biraz zorlanarak ta olsa rotayı açtım ve çok yorgun bir halde 1 deneme yaptım.. açıkçası rota çok içime sindi, gerçekten zor-farklı ve eğlenceli ,sağlam bir proje .. geri dönmek için sabırsızlanıyorum ;)

 



 





rotanın adı; "Arap Şükrü"
9 bolt 17 metre
Serkan'ın önerisi ve tarihi anlatımıyla ,Türkiye'ye ve özellikle Bursa'ya meyhane kültürünü getiren,Bursa'da adına güzel bir sokak olan eski bir abimiz :)
Son gecemizi de bu sokakta sohbet-muhabbet ile geçirip Bursa'ya güzel bir veda yaptık... size de hem Narlıdere'yi hemde Arap Şükrü'yü tavsiye ederim ...
görüşmek üzere.. iyi tırmanışlar...

1 yorum: