.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

29 Nisan 2013

Kaynaklar; Yeni Sektör ve Rotalar

Kaynaklar Türkiye'nin en güzel tırmanış bahçelerinden biri.. ulaşımı, insanları,kamp imkanı... bu nedenlerle Kaynaklar'a daha detaylı bakmaya karar verdim...böyle güzel bir bahçeden biraz daha faydalanmak biraz daha ince görmek istedim...ve 2013 içinde toplam 10 yeni rota açtım...









E.T.35 rotasını aşağıdan yukarı açarken..

Öncelikle; Ağıl'da çok sevdiğimiz dostumuz Erdem için 2 yeni rota açtım.. 1 tanesi Erdem'in kaza günü ile aynı gün açtığım Kings Of Obsession ve diğeri ise kendime gelip toparlandığım da açtığım hemen yanındaki E.T. 35 . Bu seneki şenlikte yarışma rotası olarak bu rotaları tırmanıcılara açtık ve onlarda güzel denemeleri ve çıkışlarıyla Erdem'i andılar-yaşattılar... Aslında işin aslı şenliğe gelen herkeste eğlenerek ve tırmanarak andılar-yaşattılar... neyse konumuza dönelim :))


1)E.T. 35  VIII 7a  11 bolt 22 m.  Z.Aktuyun13 i.ç:Emrah Ö.

2)Kings Of Obsession IX 7c  12 bolt 23m. Z.Aktuyun13

3)Tyr's Day VI-  5c 6bolt 11 m. Z.Aktuyun13
(Harlem rotasının sağındaki ilk rota !)




















yeni sektör "Totem"
Evde eski fotoğrafları karıştırırken 17 yaşında bu sektörde top-rope tırmanırken fotoğrafımı buldum ve "neden olmasın?" dedim..gittim baktım ve güzel ,iş çıkar... hızlı bir çalışma ile ,daha çok temizlik, emniyetçiler için alan (Alper,Özgür,Ayça saolsunlar..) yaratıp, rotaları tırmanıp, şenliğe 6 yeni rota yetiştirdim ve şenlikle sektörün güzel -küçük bir açılışını yaptık...

1) Totem VI  5c+  5bolt  10m.  Z.Aktuyun13

2) Karnaval Çocuğu VI  5c+  7bolt  13.  Z.Aktuyun13

3) Eski Yeni  VII+  6b+  7bolt  13m.   Z.Aktuyun13

4) Grit Stone VII  6b  6bolt  12m.   Z.Aktuyun13  i.ç. :Alper Kabran

5) Local Hero  VII+  6b+  6bolt  13m.  Z.Aktuyun13

6) Putperest VIII- 6c+  5bolt  9m.  Z.Aktuyun13

ve son yeni rotada Tapınak Sektör'de ...aslında tam kendi başına bir rota değil ama güzel bir varyasyon..
en solda bulunan Kalimera VI rotasının soldan eğlenceli farklı bir girişi ..küçük bir zorlukla kolay hatta tekrar bağlanıyor...
Kalimera (direct) VII-  6a+  9bolt 18m. Z.Aktuyun13  i.ç.:Ayça Algün

Herkese İyi Tırmanışlar...Kayalarda görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder