.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

29 Ocak 2013

Geyikbayırı ve Trebenna


Yıllar sonunda zaman kısıtlamam olmadan Geyik'teyim... Arjantin 'de gerçekten çok ve kaliteli tırmandıktan sonra tek istediğim burada birkaç güzel rota çıkmak ;) ...

Geyikbayırı için bence yılın en güzel zamanı; yılbaşından sonra, tabi güzel bir yılbaşı party 'sine katılıp sonrasında da devam edebilirsiniz :)... havanın en soğuk ve kış içinde en az yağmurlu olduğu zaman... yılın diğer zamanları sıcak olan özellikle Sarkıt gibi sektörler için inanılmaz ideal koşullar yada çok soğuk sevenler için ;) Trebenna...yılbaşı tatilleri biten yapancıların 8-10 Ocak gibi ayrılmalarıyla bölge de rahatlıkla size kalıyor...


Bu sefer bir değişiklik olarak Rıdvan'ın kamping 'ine gidiyoruz (RidoCamping) , çok uğraşmış,emek vermiş ve bir şeyleri yoluna koymayı başarmış.. gerçekten samimi ve tırmanıcılar için güzel bir ortam yaratmış.. fiyatları da gayet uygun.. denemenizi,en azından bir kere uğrayıp bakmanızı -desteklemenizi tavsiye ederim..

İlk günler, yeni açılan rotalarla pabuçları dama atılmış eski klasikleri denemek amacıyla Çeşme-Sarkıt-Anatolia-Akdeniz gibi güzel sektörlerde tırmandık...
Blonde Confusion 7b+ (2.deneme), Anarshit Varyasyon 7c (2.deneme).. Anarshit 7b çok çok güzel bir rotadır tavsiye ederim... Mikrop 7a+ (onsight) ,Elbe 7c (onsight).. Katil Kim ? 7c/c+ olarak geçiyor ancak bence gerçekten sert 7c+ 'yı hakediyor ,sanırım çok fazla çıkışı yoktu gerçekten baya temizleyerek tutamaklara ulaştım ama çok güzel bir rota... girişte 3.bolttan 5.bolta kadar bir boulder pasajı ve sonrası kısmen rahat..Akdeniz sektöre özellikle uğramanızı tavsiye ediyorum .. çok güzel bir manzarası var ve kalabalıktan kaçıp 2-3 kişi rahat rahat tırmanabileceğiniz bir yer...




Milestone 8a (3.deneme) rotanın metresine aldanıp (48m. !!) girmemezlik yapmayın.. gördüğüm en güzel rotalardan biri... çok eski bir rota olmasına rağmem uzunluğundan dolayı sanırım fazla çıkılmamış ve gayet güzel-temiz kalmış...derecesini biraz uzunluğundan almış açıkçası bence çok az daha kolay ama istasyona giderken ipin ağırlığı ve son klip için ipi zar-zor çekmekle derece kendini buluyor... rotanın ilk 15 metresi 6a denebilir.. kilide kadar 7a+  yaklaşık 25-28 m. ve güzel dizler var..sonrasında güzel tutamaklar ama zayıf ayaklarla sola geçen bir kilit ve son 10 metresi 6b/b+ ..işte bu yüzden deneyim ama inerken ipin ucuna dikkat edin !!!
PlastikFantastik 8a (3.deneme) rota eskiden beri çok çok merak ederdim ama sanırım biraz geç kalmışım ..şu an hiç yağmur almadığından tutamakları çok kaygan durumda ve gerçekten bariz bir zorluk yaratıyor çok soğuk havada iyi koşullarda çıkmama rağmen kaymamak için tutamları ekstradan sıkmam gerekti.. ama hamlaleri,en üst kilidi ve tavan çıkışındaki ters dönüp ayak sıkıştırma gerçekten çok rotada bulamayacağınız engramlar...







ilk 5 tırmanış günümüz böyle geçti ve dinlenmeden sonra asıl amacım olan Trebenna 8b/b+ 'ya geçtik...

Trebenna 8b/b+ benim Geyikbayırı'nda en beğendiğim iki rotadan biri... açıkçası birçok rota çıktım ve her sene tekrar geldiğimde birçoğunu "downgrade" edilmiş buldum ve bundan biraz sıkılmaya başlamıştım... Trebenna bu bakımdan çok özel ve net bir rota... rotanın hiçbir kaçışı yada farklı bir çözümü yok... yıllardır derecesi net ve sert ... ve çok fazla çıkışı da yok ... kısacası zor ve kendini ispatlamış bir rota... ve çok eğlenceli :))  daha önceki senelerde rotayı 5-6 kere denemiştim ,gelip gittiğimde ara-ara bakmıştım ama bu sene daha iyiydim ve en önemlisi hamlelere baktığımda olabileceğini anlamıştım... Türkiye'nin en soğuk 2 gününde biz Ayça'yla Trebenna'da yanlızdık ..gerçekten çok soğuktu.. tutamakların sürtünmesi mükemmeldi ama soğukta vücudu açıp istediğim gibi kullanmak zor oluyordu.. gerçekten iyi ısınmak ve ısınık kalmak gerekiyordu... 2. gün 2. denemede düşmeden istasyona geldim :)) gerçekten çok sevindim .. çok sağlam ve net bir rota ..ya o hamlelere uyucaksın yada başka bir rotaya geç diyen bir rota ...ama tüm hamleleri birleştirip istasyona gelmek gerçekten büyük bir haz :))


fotoğraflar için Adam Kubalica ve Rıdvan'a teşekkürler..

Sonraki günlerde, hazır iyi hissederken ...mono'larıyla meşhur ve pek tavsiye edilmeyen King Connection 8b'yi denedim.. monolara olan özel merakım ve daha önce alt ip boyu olan Ikarus 8a'yı çıkmış olmam sayesinde (4.denemede 2009) 8b olan üst kısmını 2. denememde tırmandım.. gerçekten çelik orta parmaklar istiyor !! Son olarak Leon 7c+ 'yı tırmandım :(( rota yüzey ve hiç yağmur almadığından gerçekten çok kötü durumda..ayaklar-eller çok kaygan ve pis.. pek tavsiye edemiyorum !!
Yağmur sezonunun açılması ,Evren'in zaten önceden gitmiş olması ve üstüne Serkan 'ın ve son Alpcan ve Sibel'in de gitmesiyle... bizde yavaştan ,uzun süredir hayalini kurduğum Güney/Batı tırmanış bölgeleri turuna çıkmak için arabayı toparlamaya başladık...

sonraki blog ...Hit The Road ...
Kaş, Faralya, Dalyan, Bafa ve İzmir....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder