.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

21 Mayıs 2012

Ballıkayalar'da Yeni Rota : Pagan

Türkiye'nin ilk spor tırmanış bölgesi,tırmanış tarihimiz açısından ve benim için önemi tartışılamaz bir bölge; Ballıkayalar. Yıllarca gelip gittim,birçok rotasını tırmandım..son 1-2 senedir ise bu efsane bölgede bir rota açmak benim için önemli bir proje oldu.Ve sonunda İstanbul' a matkabımı getirmem ile Ballı'ya gitmem bir oldu..12 Mayıs Cumartesi günü Ballıkayalar'da ilk rotamı açtım,benim için diğer rota açtığım bölgelerden çok daha değişik bir anlama sahip..ve büyük bir onur...

 Rota; sağ bölgede Usame rotasının solunda Övgün Yıldırım tarafından yeni açılmış Gecko(IX-) rotasının solunda, yani sağ bandı arkaya dönmeden ki en son rota..açıkçası Övgün'e de tekrar teşekkür etmek istiyorum açtığı rotayla benimde vizyonumu açtı ve kendi hattımı görebildim ve yardımlarından dolayı :))
isim :Pagan ve toplam 8 bolt ,18 metre ve derece olarak IX+ dedim ama 5. denemede baya zorlanarak çıkabildim.. belki biraz daha zor olabilir..Balli'da hiçbir rota IX+ 'dan zor olamaz prensibine dayanarak derece verdim denebilir... :)) ve ne yazık ki hayatımda açtığım en iyi rotalar arasında yer almadığını içtenlikle itiraf etmeliyim..yalan söyleyecek halim  yok :) çok sert ve spesifik bir boulder kilidi üzerine kurulu bir spor rota ...ilgilenenler..
görüşmek üzere..İyi Tırmanışlar...

2 yorum: