.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

2 Nisan 2010

Bafa Gölü Boulder Avı ve 8a+

Boulderlar için tam av sezonu daha sıcak olmadan avlanmak isteyenler kaçırmasın diyorum.Yarışmadan sonra 20 gün kadar Bafa'daydım , bu benim burda kaldığım en uzun süre ve galiba en sağlam tırmanış günlerim.Bu süre içinde çoğu zaman yanlız, kimi zamansa Ayça ,Erdem ,Riku, Fred'ler ve İdadik'ten arkadaşlarla tırmandım.
Bazı yeni boulderlar açtım, bu sene için belirlediğim hedeflerden birkaçını tırmandım ve benim için bile süpriz olan bazı tırmanışlar yaptım.Bafa'nın güzelliğinin ,sonsuzluğunun, inanılmazlığının bir kez daha farkına vardım ve daha da varıcam...
veeee ilk 8a+

The Phar Cyde (fb)8a+
kesinlikle çok teknik ve garip tutamaklardan oluşan bir boulder,derece konusunda ilk çıkışını yapan Jon Cordwell'e güvenmek zorundayım , bu seviyede bir problemle çok deneyimim yok ama boulderı 4 gün çalıştım (1 gün yağmurda, o pek verimli değildi) ve hamlelerin hepsinin bir araya gelmemesi için birçok etken var:) Videosu yakında burada.

Ayça ,Mermaid (fb)7a


Riku, Billie the Kid (fb)6b

Show of Strength (fb)7b

Erdem, Pelikan (fb)7a


A Tribute To Rouhling (fb)8a (ilk çıkış)

Fred Rouhling
bu boulderın benim için anlamı büyük ,gerçekten bir hayalin bir rüyanın gerçekleşmesi gibi.2006'da Fred Rouhling'i bu boulderı denerken görmüştüm ve "waw" demiştim işte boulder budur, göz budur demiştim ve utanarakta olsa ilk hamlesini denemiştim.Bugün ise problemi denemeye başlamamın 3. gününde tırmandım.Boulder gerçekten karizma, Quartz ve siyah bir yüzeyden oluşuyor ,tutamaklar oldukça garip ve gerçek sorun pozitif kısımda.Fred Rouhling'e mail yoluyla bu boulderın onun olduğunu ve bir isim verirse sevineceğimi söyledim, kendisi süper kibarlığıyla "o boulder artık senin istediğin ismi vermelisin " dedi.

Sakarkaya (fb)8a

Faaliyetin ilk 8a'sı ,benim için unutulmıyacak anlardan biriydi.Foto baya eski ama çıkış ve ortam aynı tek farkı en zor hamle olan ilk hamleyi yapabilmiş olmam ve yanımda beni destekliyen süper insanlar olması.Boulderı bu fotoda olandan daha da geç bir saatte daha da karanlıkta Riku,Erdem,Ayça ve İdadik'ten arkadaşların destekleriyle, ışıklarıyla tırmandım.

Ayça, The Ring (fb)6b

Fred, Weird Cikadel (ilk çıkış)


Kiddy's Game (fb)7b (flash)İspanyol- Rus ortak yapımı küçük ama süper efektif güzel bir boulder, saolsunlar.


Human Robot (fb) 7c+
Bafa'nın en zor problemlerinden biri ,beni çok uğraştırdı, her hamlesi zor ,komplike bir boulder.Gerçek çıkışını gece Fred'lerin ve Riku'nun süper ışıklarıyla ve destekleriyle gerçekleştirdim. foto:Cem Aktotay

Elastic Sheep (fb)7b (ilk çıkış)

ve bulduğum en sağlam projelerden biri Shepperd Project...

20 gün gibi uzun gözüken bir süre bile Bafa'da eriyip gidiyor ama etrafta koşturmaktan yeni boulderlar açmaktan kısmen zor şeyler tırmanmaya çalışmaktan biraz yorgun düştüm ve dönme zamanı geldi... daha sıkı antrenman ve geri dönmek üzere ayrılıyorum.
Çıktığım diğer boulderlar:
*Vince with the Stars (fb) 7c (ilk çıkış) mükemmel bir boulder, ayakta ilk çıkış ve isim Fred'den.
*Black Sheep Society (fb) 7c (ilk çıkış) 10-11 hamlelik güzel crimplerden oluşan siyah bir tavan.
*Sek (fb) 7c+
*Angelus Diabolus (fb) 7b+ (ilk çıkış) eski rotamın oturarağı, problem şimdi tam oldu.
*Corner of Herakleia (fb) 7b+ (ilk çıkış) süper kalite bir kaya, eskiden Body Ekrem diyordum ama çıkınca ismini değiştirdim.
*henüz ismini koyamadığım bir ilk çıkış 7b+ daha var ,Sakarkaya'da, süper bir slopta el değiştirme.
*Cristal Noir (fb) 7a+ hayatımın en uzun boulderı ve kesinlikle Bafa'nın da, yaklaşık 15m. travers ve yaklaşık 25-30 hamle ,mükemmel bir hat, bir Fred Moix klasiği.
*Wrestler Crocodile (fb) 7a+ (ilk çıkış) çok eski projelerden biri ,yeni bir tutamak bulunca işler kolaylaştı.
*The Rail (fb) 7a+
*Man in the Box (fb) 7a (ilk çıkış)*Pleteau with a View (fb) 7a

2 yorum:

  1. evren karadağ7 Nisan 2010 08:54

    Özenilmiyecek gibi değil... Rotalar süper görünüyor. Eline, emeğine sağlık! 8a+ için de ayrıca tebrik ederim (içten)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. zorbey bu kids game 7b acaba piramide giderken sag tarafta küçükçe bir blok mu?

    YanıtlaSil