.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

16 Kasım 2020

"Kült" 8a (i.ç.) Geleneksel / Pınarbaşı / Aladağlar

 Böyle bir seviye geleneksel rotayı çıkmaktan daha güzel bir şey varsa o da bu hattı keşfetmek ve sonrasında geleneksel çıkılabileceğine inanmak ...

Kült 8a , foto Arda Mert Poslu

Ağustos ayında yaptığım kısa bir ziyarette Pınarbaşı kanyonunda yıllardır geçip giderken baktığım ve geleneksel çıkılabileceğini düşündüğüm bu hatta yan taraftan tırmanıp bir istasyon çakıp (çift bolt+ mağaracı)  ilk defa top-rope baktım, zor olduğunu o anda anladım :)  

Aradan geçen 1 ayda ,rotadaki hamleleri düşünüp , yerleşmesi gereken malzemeleri toparlayıp 8 Eylül günü rotaya geri döndüm.  1-2 kez top-rope denedikten sonra Ali Keskin'in emniyeti Arda Mert Poslu'nun video çekimi ile ilk lider denememi stresler içinde yaptım ve düşmeden , kaza -bela olmadan tırmanmayı başardım :) 
Hat 15 metrelik ince bir çatlak, rotanın bana göre asıl zorluğu ; kanyon kayası yapısından dolayı kayanın çok kaygan olması, çatlağın darlığından dolayı 1-2 no ve 1 tane 4 no takoz alması ve zorluğundan ötürü çok zor pozisyonlarda uzun süre durup malzeme atma çabası ... tabi bunlar dışında gerçekten baştan sonra zor bir hamle dizilimi de rotaya IX+/X- (8a) dememin asıl nedenleri arasında yer alıyor ...
Rotada 1 ile 4 numara arası birçok takoz kullandım ve orta kısmında sadece bir adet 1 numara friend kullandım .




Tüm fotoğraflar : Arda Mert Poslu 

Başta yazdığım gibi benim için bu hattı değerli kılan en büyük özellik ; küçüçük bir çatlağa olan inanç, bu hattı görüp geleneksel olabileceğine dair ona ve kendime bir şans vermek ... Boltlamak ve çıkmak inanın benim için o kadar kolay olurdu ki ama burada önemli olan; daha zor ulaşılanın, daha çok korkutanın ağır basması... daha özel bir şey yaratıldığı için ve bunu gerçekleştirebildiğim için çok mutluyum :) destekleri için Arda ve Ali ye teşekkür...

Tüm heyecanı, korkuyu ,stresi , mutluluğu görmek için , rotanın kesintisiz videosu :
https://www.youtube.com/watch?v=gPcik71mrzw&t=9s

Planet Mountain web sitesi haberi ve yazıları : 
https://www.planetmountain.com/en/news/climbing/climbing-aladaglar-turkey-zorbey-aktuyun-adds-difficult-trad-route-completes-orient-rope-solo.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder